Wachttijden

Wachttijden

8 maart 2018 Geen categorie 0

WACHTTIJDEN – grip op de marge

Welke vervoerder heeft hier niet mee te maken ?

Wachten je kunt het niet voorkomen. Maar wat is aanvaardbaar, 10 minuten een half uur per klant ?

Stel dat er op het eerste adres een kwartier extra moet worden gewacht en bij het tweede adres een half uur extra, een file met 45 minuten vertraging. Het laatste adres lukt niet meer vanwege deze vertragingen. Deze moet de volgende dag extra worden ingepland met spoed en extra kilometers.

Rekent u ondertussen even mee ? Inderdaad weg is de winst die toch al flinterdun is.

En aan wie ligt het ? Aan de chauffeur, of de klant, de situatie op de weg of toch de planning ?

Veel vragen die nog meer vragen oproepen. Vingers die naar elkaar wijzen. Kortom een situatie waar niemand bij is gebaat.

Kunnen wij die wachttijden wegnemen ? Nee helaas niet, maar we kunnen ze we inzichtelijk maken. Zodat u precies kunt zien welke chauffeur bij welke klant langer moet wachten dan voorzien.

Met deze gegevens kan de planning beter en strakker inplannen en kunnen eventuele extra ( wachtkosten ) per klant worden doorbelast. U kunt dit immers precies zien.

Voor deze oplossing zijn geen nieuwe software pakketten nodig. Het huidige TMS systeem, boardcomputers, planningssoftware enz. bieden voldoende informatie.

Hoe werkt het dan? 

Data Club integreert al deze data en voegt ze samen in duidelijke dashboards met analyses.

Al uw gegevens centraal en overzichtelijk bij elkaar op 1 scherm, voor een vast bedrag per maand.

Meer informatie?

Neem contact op met Esther Buitenhuis

esther@dataclub.nl of bel 06 21 27 54 93